Autozurnalov novi test zimskih pnevmatik je preizkusil novega nizkocenovnega specialista za sneg.

Dnevi testiranj so potekali okoli Arvidsjaurja v švedskem Laponskem, kamor se industrija vsako zimo preseli zaradi zanesljivih razmer z ledom, snegom in temperaturami pod lediščem. V polju so se mešala nizkocenovna in premijska imena, plus dva »dvojnika«, ki delita enako tekalno plast: Kormoran SUV Snow in Riken SUV Snow (oba pod Michelinovim okriljem, proizvedena v Srbiji). Preostala zasedba: Barum Polaris 6 (nov češki model, v lasti skupine Continental, kot smo že pisali), Michelin Alpin 7 (povsem nov premium), Tomket Snowroad SUV 3 (tržen kot češki, izdelan na Kitajskem), Lassa Competus Winter 2+ (TR) in CEAT WinterDrive SUV (IN).

Najprej o masi – Barum in Michelin sta bila opazno lahka, pri čemer ima Michelin najlažjo karkaso (~10,1 kg), Barum pa drugo najlažjo; Tomket je na drugem polu (≈12,7 kg). Te razlike v neodvzmeteni masi niso akademske — lažje pnevmatike pomagajo pri natančnosti krmiljenja in udobju na razgibanih zimskih podlagah. Kar zadeva konstrukcijo, tekalna plast Michelina očitno črpa iz V‑razporeditve modela CrossClimate, a z gostim zimskim lameliranjem, ki ohranja bloke tekalne plasti »žive« v mrazu.

  • Preizkusna dimenzija: 215/65 R17; vozila tipa Tiguan, Karoq, Tucson, Sportage
  • Poudarki polja: Michelin Alpin 7 (nov), Barum Polaris 6 (nov CZ), CEAT in Lassa kot cenovno ugodna aduta; Kormoran in Riken sta skoraj identična dvojčka

Sneg je povedal najbolj zanimivo zgodbo. Barum je dominiral: najboljši pri zaviranju na snegu, pospeševanju in trakciji ter drugi pri vodljivosti na snegu; razlika med najboljšim in najslabšim pri zaviranju na snegu z 50 km/h je bila le 1,6 m (Barum se je ustavil pri 24,7 m; Tomket je potreboval 26,3 m). Michelin je bil na snegu v sredini — točno to, kar pričakuješ od zasnove, ki lovi uravnoteženost na vseh podlagah in ne izrecno preferira sneg — a je kljub temu dosegel zelo dober čas vodljivosti na snegu.

Na mokrem je Michelin obrnil zgodbo in preprosto pobegnil. Vodil je pri zaviranju na mokrem (52,4 m s 100 km/h), zmagal v vzdolžnem akvaplaningu in bil najboljši v vodljivosti na mokrem. CEAT je presenetil kot drugi pri zaviranju na mokrem (55,2 m), Lassa pa se je redno uvrščala v vrh po mokrih kategorijah, vključno z drugim mestom v vzdolžnem akvaplaningu. Barum je na mokrem pokazal mešan nastop, a je zmagal v prečnem akvaplaningu in bil v vodljivosti na mokrem tesno za Michelinom/Lasso/CEAT.

  • Sneg: Barum #1 skupno na snegu; Michelin v sredini, a urejen (močna vodljivost na snegu)
  • Mokro: Michelin jasen #1; CEAT in Lassa izstopata kot vrednostna izbora; Barum zmaga v prečnem akvaplaningu

Suho je bilo področje, kjer je Michelinu pristop »uravnotežen povsod« prinesel še eno dividendo. Zmagal je ali si delil vrh pri zaviranju na suhem (izenačen s CEAT pri 44,9 m s 100 km/h) in osvojil prvo mesto pri vodljivosti na suhem. Tomket, čeprav se je mučil na snegu in mokrem, je bil na suhi dinamiki pravzaprav spodoben (tretji na suhem skupno), kar je pogosto pri cenovno dostopnih pnevmatikah, uglašenih bolj za topel asfalt kot za oprijem na vodnem filmu ali zbitem snegu.

Vredna omembe je skupina udobje/učinkovitost. Barum je briljiral pri kotalnem uporu in zunanjem hrupu (tako pri 50 kot 80 km/h), Michelin pa mu je tesno sledil pri kotalnem uporu in bil na odru tudi pri hrupu. Za vsakdan — poraba goriva/e-domet in tišina v kabini — te metrike štejejo, zlasti pri težjih SUV-jih, kjer lahko majhne izboljšave kotalnega upora pomenijo realne prihranke porabe.

  • Suho: Michelin zmaga; CEAT izenačen z Michelinom pri zaviranju na suhem; Tomketov svetli trenutek je suho
  • Hrup/udobje in učinkovitost: Barum zmaga pri kotalnem uporu in zunanjem hrupu; Michelin sledi

O »dvojnikih«: Kormoran proti Riken. S skoraj identično tekalno plastjo, maso in tovarno so se njuni rezultati v kategorijah zložili skoraj eden na drugega, kar potrjuje, da gre v bistvu za isti recept z različnima bočnicama. Na snegu in mokrem sta sedela tik za vodilnimi — spoštljivo, predvidljivo in dobra vrednost, če so vaša pričakovanja pravilno nastavljena.

Tomket je končal zadnji skupno. Pnevmatika je na mokrem preprosto odpovedala (npr. 67,2 m zaviranja na mokrem s 100 km/h — ko je Michelin že stal, je bil Tomket še pri ~47 km/h). Zaostajala je tudi na snegu. Če izbirate samo njegove suhe lastnosti, zgrešite širšo varnostno sliko; zima je čas najhujših dni, in ravno tam je Tomketov primanjkljaj prevelik, da bi ga lahko spregledali.

  • Kormoran in Riken: kot pričakovano, skoraj identična zmogljivost, sredina razpredelnice pri večini testov
  • Tomket: močan na suhem, a velik varnostni razkorak na mokrem/snegu → ni priporočljiv

Končna razvrstitev in sklepi (na podlagi sestavljenih ocen Autožurnála)

  1. Michelin Alpin 7 — 101,1: Zmaga na mokrem in suhem, 4. na snegu. Najbolj dovršena zimska pnevmatika za SUV v tem naboru, če želite samozavest v dežju in na suhem/hladnem asfaltu, ne da bi žrtvovali zimsko kredibilnost.
  2. Barum Polaris 6 — 100,0 (referenca): Absolutna snežna zvezda, 2. na suhem, 4. na mokrem skupno, z opazno zmago v prečnem akvaplaningu. Prav tako najboljši pri kotalnem uporu in zunanjem hrupu — odlična vsakdanja ekonomika.
  3. CEAT WinterDrive SUV — 99,1: Veliko cenovno presenečenje; izenačeno najhitrejši pri zaviranju na suhem, dosledno močan na mokrem, soliden na snegu.
  4. Lassa Competus Winter 2+ — 98,1: Še en vrednostni izvajalec — 2. skupno na mokrem, drugod sredina; zanesljivo ravnotežje. 5/6) Kormoran SUV Snow — 96,6 in Riken SUV Snow — 96,0: V bistvu ista pnevmatika; pošteno, predvidljivo zimsko vedenje, za odtenek za vodilnimi.
  5. Tomket Snowroad SUV 3 — 93,7: Hitrost na suhem je v redu, a zlasti mokre (in snežne) varnostne metrike spodkopljejo celoto — Autožurnál ga ocenjuje kot »Zlý / Bad«.
  • Najbolj vsestranska: Michelin Alpin 7
  • Najboljša za sneg + nizek kotalni upor/tiha: Barum Polaris 6
  • Najboljša cenovna vzpona: CEAT WinterDrive SUV, Lassa Competus Winter 2+

Opombe iz podatkov (relativno na Barum = 100 izhodišče):

  • Zaviranje na mokrem (100→0 km/h): Michelin 103,6; CEAT 100,1; Lassa 100,7; Tomket 87,2
  • Vzdolžni/prečni akvaplaning: Michelin 107,6/102,1; Barum zmaga prečni z 100 (osnovna vrednost kategorije)
  • Zaviranje na suhem (100→0 km/h): CEAT 44,9 m (= vrh), Michelin prav tako 44,9 m; Tomket 45,6 m; Lassa 48,3 m
  • Zaviranje na mokrem (100→0 km/h): Michelin 52,4 m; CEAT 55,2 m; Lassa 55,4 m; Barum 56,3 m; Tomket 67,2 m
  • Kotalni upor in hrup: Barum 100/100 (najboljše); Michelin 101,2 RR in ~98,4 hrup (zelo dobro)

Če večinoma vozite po mokrih in kašastih avtocestah z občasnim snegom, je Michelin Alpin 7 varna, stabilna izbira. Če so vaše zime res snežne — ali cenite tih, učinkovit dolgoprogaš — ima Barum Polaris 6 veliko smisla in dobro drži korak tudi na suhem. CEAT in Lassa sta cenovno/zmogljivostna aduta, ki se v vsakdanu ne zdita kompromis. Kormoran/Riken sta stabilni in predvidljivi možnosti srednjega razreda. Tomket? Suha pedigre ne more izničiti vrzeli na mokrem in snegu — ne priporočamo za zimsko rabo.