ADAC je objavil test zimskih pnevmatik za leto 2023, zmagal Continental, Michelin je bil drugi

ADAC je objavil svoj letni test zimskih pnevmatik, ki je od lani spremenil metodologijo in se veliko bolj osredotoča na okolje in trajnost, ki zdaj predstavlja 30 % skupne ocene, kar je veliko. Zaradi drugačnih meril so rezultati v primerjavi z drugimi testi običajno drugačni in tudi letos ni nič drugače pri pnevmatikah velikosti 225/45 R17.

Sestava

Testiranih je bilo 11 pnevmatik, vendar nismo videli nobene od novih pnevmatik – Nokian Snowproof je tu še vedno navedena v svoji prvi različici, čeprav je izšla Nokian Snowproof 2, manjka pa tudi GoodYear UltraGrip Performance 3, namesto nje pa je starejša različica GY UG Performance+.

Na prvem mestu je preverjena Continentalova pnevmatika WinterContact TS870. Prvo mesto si je prislužila predvsem zaradi nadpovprečnih voznih lastnosti na snegu, pri čemer ADAC kot eden redkih meri zavorno pot na ledu, kjer je prej omenjeni Continental boljši. Druga disciplina, v kateri pnevmatika izstopa, je vzdržljivost, ki jo ADAC napoveduje pri 55.900 km.

Na drugem mestu je pnevmatika Michelin Alpin 6, ki se je pri okoljski oceni odrezala še bolje, predvsem zaradi svoje kilometrine, ki je predvidena pri 61.000 kilometrih. Ponovno je zelo močna tudi pri zaviranju na ledu, ki ga drugi testi običajno izpuščajo. V primerjavi s Continentalom zaostaja predvsem na mokri cesti, sicer pa je glede voznih lastnosti še vedno drugi najboljši na testu.

GOODYEAR UltraGrip Performance+ je podobna, vendar ne ponuja tolikšne vzdržljivosti in trajnosti, zaradi česar je padla na tretje mesto za Michelinom. Zanimivo bi bilo videti, kakšna bi bila primerjava z novejšim modelom UltraGrip Performance 3. Na četrtem mestu je torej pnevmatika, predstavljena že leta 2015, ki se na novejših testih ni tako dobro odrezala, vendar ji je tu uspelo uspeti prav zaradi poudarka na okolju, zlasti zaradi njene vzdržljivosti. Na mokri cesti pa je bila njena ocena znižana na zadovoljivo, kar je poslabšalo njeno skupno oceno vodljivosti.

Bridgestone – drugje zmagovalec, tu predzadnji – zakaj?


V testu je bilo veliko drugih pnevmatik, zato vam priporočam, da si ogledate celotno tabelo na spodnji povezavi, ki vam bo dala celovit pregled nad kakovostjo vsake pnevmatike. Vendar se želim v nadaljevanju osredotočiti na to, kako lahko pnevmatika BRIDGESTONE BLIZZAK LM005 na nekaterih testih zmaga, na nekaterih pa je na dnu startne tabele, kot tukaj na testu ADAC. To nazorno kaže, kako je treba gledati na teste pnevmatik. Ker rezultatov testov ne morete jemati le v absolutnem vrstnem redu, temveč jih morate interpretirati za svoj konkretni primer uporabe.

Zato si oglejmo rezultate omenjene pnevmatike Bridgestone – ko primerjamo posamezne discipline z drugimi testi, so izmerjene vrednosti podobne. Kako je torej mogoče, da se je uvrstila na 11. mesto? Razlog je v različnih prednostnih nalogah različnih testov. ADAC najslabši poddisciplini dodeli skupno oceno v obeh glavnih izmerjenih disciplinah. Če torej pnevmatika na snegu dobi oceno 4, ne more dobiti boljše skupne ocene od 4. To se je zgodilo pnevmatiki Bridgestone – na snegu je dobila oceno 3,2, in to zaradi zaviranja na ledu, ki ga, kot smo že povedali, drugi testi ne merijo. Zaradi zgoraj omenjene logike testa mu nadpovprečna učinkovitost zaviranja na snegu ni pomagala, tako da je dobil skupno oceno 3,2. V kategoriji okoljske učinkovitosti pa je nato pokvaril še prevoženi kilometer, ki je bil izmerjen pri le 36.100 km, kar je najmanj na testu. V drugih testih se ne odreže tako slabo, vendar je to posledica dejstva, da so v testu sodelovale predvsem potovalne pnevmatike, medtem ko se v drugih testih pogosto pomerijo s pnevmatikami UHP.

Povzetek

Na splošno je po spremembi mehanizma točkovanja treba na teste ADAC gledati nekoliko drugače – če vas zanima predvsem vodljivost, je dobro, da teste pregledate pnevmatiko za pnevmatiko in ocenite, katera merila so za vas pomembna. Preverite tudi druge teste zimskih pnevmatik za leto 2023, da boste pridobili celovito predstavo o možnostih, ki so vam na voljo. Pri ocenjevanju vpliva na okolje je nekoliko škoda, da ni novejših modelov ali modelov, namenjenih izključno električnim vozilom. Vendar upajmo, da bomo to videli naslednjič.

Celotni rezultati testa so tukaj ->