Continental SportContact 7: tehnologija, testi in glavni konkurenti

Nova pnevmatika SportContact 7 je v svojem prvem letu na trgu na nas naredila odličen vtis – med osmimi testi je bila poražena le enkrat, sicer pa je zmagala na vseh testih. Svoje prevlade ne izkazuje le z voznimi lastnostmi, temveč tudi v kombinaciji z učinkovitostjo porabe goriva, ki je za pnevmatiko UUHP brez primere. V čem je njen uspeh? Oglejmo si ga – najprej bomo razpravljali o uporabljenih tehnologijah, nato pa si bomo ogledali posamezne teste in njihovo razsodbo o pnevmatiki SportContact 7. Na koncu si bomo ogledali njene največje tekmece ter njihove prednosti in slabosti.

Tehnologija: črni čili in prilagodljiva zasnova tekalne plasti

Prelomna pnevmatika Continental SportContact 7 vključuje najsodobnejšo tehnologijo, ki zagotavlja neprimerljivo zmogljivost, varnost in prilagodljivost v vseh razredih vozil. Prilagodljiva zasnova tekalne plasti pnevmatike se dinamično prilagaja razmeram na suhem in mokrem cestišču ter z asimetričnim vzorcem, ki se odziva na spremenljive razmere na površini, zagotavlja natančno vodljivost in nadzor. Inovativna gumena zmes BlackChili, ki je posebej prilagojena zasnovi tekalne plasti, zagotavlja največji oprijem in znatno podaljšuje življenjsko dobo pnevmatike, hkrati pa ohranja izjemne vozne lastnosti.

Ena od ključnih značilnosti pnevmatike SC 7 je njena sposobnost prilagajanja odtisa glede na razmere na cesti. Na mokrih cestah se odtis pnevmatike konča na točki največjega odvajanja vode v tekalni plasti, kar zagotavlja optimalen oprijem pri zaviranju, pospeševanju in zavijanju. Nasprotno pa se na suhih cestah odtis pnevmatike premakne na zunanji rob, ki je zasnovan tako, da prenaša največje sile za stabilno vodljivost. Poleg tega novi “zaklepni elementi” na zunanji rami zagotavljajo dodatno stabilnost, saj omogočajo le omejen premik tekalne plasti za večjo stabilnost vožnje.

Pnevmatika SC 7 je edinstveno zasnovana tudi za različne razrede vozil, kar zagotavlja dosledno vozno izkušnjo ne glede na težo, velikost in motor avtomobila. To je doseženo z razvojem novih tehnologij, ki so prilagojene glede na velikost pnevmatike, kar omogoča ohranitev značilnega občutka pri vožnji iz družine SportContact ne glede na vozilo. To vključuje prilagajanje zasnove pnevmatike, stabilnosti bočnic, oprijema pri različnih obremenitvah, zmogljivosti pri visokih hitrostih, vodljivosti in zasnove karkase vsakemu razredu vozil.

Še ena ključna sestavina pnevmatike SportContact 7 je napredna gumena zmes BlackChili, ki je bila natančno prilagojena zasnovi tekalne plasti. Ta mehka zmes odlično dopolnjuje togo, nizkoprofilno zasnovo pnevmatike in omogoča ne le odlične vozne lastnosti, temveč tudi bistveno daljšo kilometrino. Continentalovi inženirji in kemiki so razvili nekonvencionalno tehnologijo mešanja zmesi za uravnoteženje različnih nasprotujočih si ciljev, rezultat pa je pnevmatika, ki izkazuje znaten napredek pri voznih lastnostih.

Continentalovi interni testi so pokazali impresivne izboljšave v primerjavi s priljubljeno predhodnico pnevmatike. Pnevmatika SportContact 7 podaljša življenjsko dobo za 17 %, za 10 % poveča število prevoženih kilometrov na dirkališču, za 8 % skrajša zavorno pot na mokri podlagi in za 6 % izboljša zaviranje na suhi podlagi v primerjavi s prejšnjo pnevmatiko SportContact 6. Ti inovativni dosežki so koristni tudi za vodljivost in oprijem na mokri in suhi podlagi.

Preizkusi: nov standard za pnevmatike UUHP

Pri celoviti primerjavi pnevmatike Continental SportContact 7 so različne ugledne organizacije izvedle teste, da bi ocenile njeno zmogljivost. Pnevmatika je na teh testih dosledno dosegala najvišja mesta, saj je bila v več vidikih boljša od tekmecev. Glede na test Autobild 2022 je pnevmatika SportContact 7 odlična pri vodljivosti na suhi podlagi, ima dobre rezerve pri akvaplaningu in kratko zavorno pot, kar zagotavlja varno vožnjo na mokrih cestah. Vendar pa je test razkril tudi slabost, saj je poročal o povprečnem udobju vožnje.

V testu TyreReviews.com 2022 je pnevmatika Continental SportContact 7 s precejšnjo razliko premagala svoje tekmece pri zaviranju in vodljivosti na mokri podlagi. Prav tako je bila najhitrejša v suhih razmerah z najkrajšo zavorno potjo na suhem. Pomanjkljivosti so bile slabša odpornost proti akvaplaningu in večji kotalni upor, vendar je pnevmatika kljub temu zasluženo zmagala na testu in postavila nove standarde v segmentu UUHP.

Test Autobild 2023 je poročal o podobnih rezultatih in pohvalil pnevmatiko zaradi dinamičnega vodenja v ovinkih, natančnega krmiljenja ter impresivne zavorne zmogljivosti na mokri in suhi podlagi. Glavna pomanjkljivost, ugotovljena na tem testu, so bile zmerne varnostne rezerve med akvaplaningom v ovinku.

Test sportauto 2023 je izpostavil tudi uravnoteženo vodljivost pnevmatike Continental SportContact 7 in kratko zavorno pot na mokrih površinah ter visoko stopnjo oprijema med zaviranjem in zavijanjem na suhih površinah. Vendar je bilo pri tem testu ugotovljeno, da oprijem pnevmatike v ovinkih na mokrih površinah ne dosega vrhunskih standardov, poleg tega pa je bil opažen povečan hrup pri vožnji. Revija Autozeitung 2023 je v sodelovanju z družbo Bridgestone pnevmatiko pohvalila zaradi zaščite pred akvaplaningom, visokega oprijema v ovinkih in impresivne zavorne zmogljivosti (38,1 metra). Glavna pomanjkljivost pnevmatike na tem testu je bila izrazita nagnjenost k podkrmarjenju, ki je omejevala njen dinamični potencial.

Pnevmatika Continental SportContact 7 je bila za svoje zmogljivosti pohvaljena na testu Gute-Fahrt, na testu Automotorsport in testu Autozeitung 2023 pa je zasedla prvo mesto. Pohvaljena je bila zaradi visoke varnosti pri akvaplaningu, uravnoteženega delovanja na mokri podlagi in kratke zavorne poti na suhi podlagi. Vendar je pnevmatika med vožnjo na suhem močno podkrmarila in povzročala povečan kotalni hrup.

Če povzamemo, je pnevmatika Continental SportContact 7 na različnih testih dosledno dosegala najvišje uvrstitve, kar dokazuje njeno izjemno zmogljivost v različnih voznih razmerah. Njene prednosti so v vodljivosti na mokri in suhi podlagi, zaviranju in oprijemu, medtem ko sta njeni glavni pomanjkljivosti odpornost proti akvaplaningu in kotalni hrup. Poudariti je treba, da so to običajne pomanjkljivosti pnevmatik UUHP, ki v nobenem testu niso preprečile splošne odlične ocene.

Glavni tekmeci

Precej težko je najti konkurenčno pnevmatiko, saj Continental pnevmatiko SportContact 7 trži kot pnevmatiko UUHP, v svoji ponudbi pa nima nobene pnevmatike UHP. Z uravnoteženimi voznimi lastnostmi so njeni glavni konkurenti v segmentu pnevmatik UHP, ki pa ji običajno ne morejo slediti pri zmogljivostih na suhem. Najbližje je Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6, ki je po nekaterih testih boljša na mokri podlagi ali vsaj pri preprečevanju akvaplaninga v večini testov. Prav tako je pnevmatika bolj osredotočena na udobje med vožnjo.

Potem je tu še pnevmatika Hankook Ventus S1 evo3 K127, ki je prav tako pnevmatika UUHP. Glavni razlog za omembo te pnevmatike je njena cena, ki je več kot dobra za to, kar lahko ta pnevmatika ponudi. Pnevmatika je odlična za športno vožnjo in nima večjih pomanjkljivosti.

Za športno vožnjo z manjšim poudarkom na mokrih cestah je tu pnevmatika Bridgestone Potenza Sport. Ta nima nekaterih nagnjenj k podkrmarjenju, o katerih je poročal test SportAuto, in naj bi ponujala ostrejši odziv na krmiljenje.

Druga športna pnevmatika je Michelin Pilot Sport 4 S, ki je zdaj že nekoliko zastarela, vendar je bila dolgo časa merilo za pnevmatike UUHP. Je zelo športna, pri akvaplaningu je boljša kot Contijeva, vendar je tudi zelo draga. Kmalu naj bi bila na voljo pnevmatika Pilot Sport 5 S, vendar govorice pravijo, da bo na voljo le za OEM in ne za vse avtomobile.

Sklep: dobro uravnotežena pnevmatika za vsakodnevno uporabo in občasno športno vožnjo.

Primer uporabe nove pnevmatike SC7 je lahko približno takšen – lahko jo uporabljate čez teden in ste prepričani, da ste varni tudi v deževnem vremenu, ob koncu tedna pa se lahko odpravite na dirkališča in ste prepričani, da se boste zabavali in držali korak z drugimi, ne da bi vam bilo treba menjati pnevmatike. Seveda obstajajo boljše pnevmatike za dirkališča, vendar jih ni veliko, ki bi bile tako univerzalne, kot je Conti SC7. Njeni odlični rezultati na testih dokazujejo, da gre za edinstveno pnevmatiko, ki trenutno na trgu nima veliko konkurence.