Die Reifentester je objavil prvi test zimskih pnevmatik sezone – 215/55 R17

Najnovejši test zimskih pnevmatik Die Reifentester je dober opomnik, kako zelo se je igra spremenila. Izbrali so priljubljeno dimenzijo 215/55 R17, jih namestili na VW Passat in Škodo Superb ter se odpravili preveriti, česa so današnje zimske pnevmatike zares sposobne. V vrsto se je postavilo sedem namenskih zimskih modelov ter ena celoletna ‘outsider’ – Goodyear Vector 4Seasons Gen3 – zgolj zato, da preverijo, koliko težav lahko vsestranska pnevmatika povzroči v družbi specialistov.

Tisto, kar test dela zanimiv, je razpon disciplin. Na Finskem, na Nokianovem preizkusnem poligonu ‘White Hell’, so obdelali klasična snežna poglavja: zavorne poti, trakcija pri speljevanju in vodljivost skozi ovinke. Nato se je karavana preselila na jug v Španijo, na Nokianov novi ‘Hakka Ring’, kjer je bil poudarek na obnašanju na mokrem in suhem: močno zaviranje z avtocestnih hitrosti, stabilnost v ovinkih, kako so se avtomobili odzvali, ko so jih potisnili malce predaleč. Tu se niso ustavili – sledili so preizkusi akvaplaninga v globoki vodi, meritve kotalnega upora, da bi videli, kdo prihrani največ goriva (ali dosega pri EV), in celo ocene hrupa v kabini ter udobja. Skratka, ni šlo le za to, kdo se najbolj zagrize v sneg, temveč kdo se najbolje znajde v mešanih razmerah, v katerih večina od nas dejansko vozi.

Na snegu je bil Goodyear Ultra Grip Performance 3 očitno najbolj prepričljiv. Zaviranje, trakcija, splošen občutek zaupanja – ponudil je najbolj izrazit zimski občutek. Michelin in Pirelli nista bila daleč zadaj, medtem ko sta Continental in Bridgestone opravila solidno, a brez presežkov. Nokian ni razočaral, a tudi ni stopil v ospredje. In potem je bil tu še celoletni Vector, ki se je na snegu presenetljivo dobro držal, čeprav se je vseeno poznalo, da ni rojen za pravo zimo.

Ko se je sneg stopil in so preskusni avtomobili zapeljali na goli asfalt, se je slika obrnila. Continental TS 870 P se je domače počutil na mokrem in suhem asfaltu, z krajšimi zavornimi potmi in bolj natančno vodljivostjo kot preostali. To ravnotežje pojasni, zakaj je osvojil skupno zmago, čeprav ni bil kralj snega. Vredestein je pokazal, da lahko tudi tu drži korak, Bridgestone pa je posebej blestel pri zaviranju na mokrem.

Nokian je končno imel svoj dan v bazenu za akvaplaning, saj je dlje zadrževal oprijem, preden je zaplaval. Michelin je izstopal po učinkovitosti, z nižjim kotalnim uporom in tiho, lahkotno vožnjo, največje presenečenje pa je bil znova celoletni Vector, ki je dosegel celo najboljše številke učinkovitosti od vseh. Udobje in hrup v kabini so bili na splošno zelo izenačeni, vendar sta bila Goodyear Ultra Grip in Michelin najprijetnejša sopotnika za dolga potovanja.

Vse skupaj ne prinese enega jasnega prvaka, temveč nabor zelo dobrih pnevmatik, ki blestijo na različne načine. Goodyear Ultra Grip 3 je strokovnjak za sneg, Continental TS 870 P je najbolj smiselna izbira za mešanico mokrega in suhega, s katero se srečuje veliko voznikov, Michelin dodaja udobje in učinkovitost, Nokian se izkaže, ko se ceste spremenijo v reke, Goodyear Vector 4Seasons pa pokaže, kako daleč so napredovale celoletne pnevmatike.

Ob branju rezultatov je očitno, da stara mantra ‘od oktobra do velike noči’ ne drži več. Zimske pnevmatike so na pravem snegu še vedno neprekosljive, a v milejšem podnebju je definicija ‘najboljše’ bolj odvisna od tega, kako in kje vozite, kot pa od ene same testne ocene.


Rezultati zimskih vs. celoletnih pnevmatik:

Odločili smo se, da preizkušeni Goodyear Vector 4Seasons G3 postavimo v kontekst po posameznih disciplinah ter primerjamo njegove prednosti in slabosti. Videti je, da za celoletno pnevmatiko ni šlo najbolje, a pnevmatike v tem testu so bile večinoma premijske, poleg tega pa je GY Vector 4Seasons G3 že precej zastarel model, saj je bil predstavljen leta 2020.

KategorijaRezultat celoletne pnevmatikeUvrstitev med 8 pnevmatikamiRezultat najslabše zimske pnevmatike
Zaviranje na snegu768 / 876
Trakcija na snegu768 / 876
Vodljivost na snegu718 / 871
Zaviranje na suhem792 / 871
Zaviranje na mokrem776 / 876
Vodljivost na mokrem728 / 872
Vodljivost na suhem774 / 873
Akvaplaning (vzdolžni)828 / 884
Akvaplaning (prečni)728 / 874
Kotalni upor831 / 873
Hrup v kabini803 / 876
Udobje vožnje786 / 877